Als je een website hebt dan is het logisch dat je zoveel mogelijk wil verkopen. Je website kun je daarom het beste conversiegericht maken. Als je dat doet dan kun je nog meer verkopen, omdat je website optimaal werkt. Misschien heb je gehoord van conversiegerichtheid bij je website, maar heb je geen idee hoe je dat doet. In dit blog uitleg over hoe je je website conversie gericht maakt. Wil je je website wel conversie gericht laten maken, maar het liever niet zelf doen? Dan kun je het uitbesteden, maar weet je na het lezen van deze blog wel waar je op moet letten.
Doelen
Als eerste is het altijd belangrijk dat je een duidelijk doel hebt voor je website. Heb je dat doel? Dan is het belangrijk om te zorgen dat deze doelen duidelijk zijn en ook meetbaar. Je kunt je het beste richten op specifieke acties die bezoekers moeten uitvoeren. Denk hierbij aan het invullen van een formulier op je website of in veel gevallen: het doen van een aankoop. Heb je bijvoorbeeld een website die gericht is op hout verkopen en alles wat daarbij komt kijken? Dan kunnen mensen misschien wel een formulier invullen voor houten planken schuren in Amsterdam of ergens anders in Nederland. Dan is je doel dus het formulier invullen.
Gebruiksvriendelijk
Het is ook belangrijk dat je website helemaal gebruiksvriendelijk is. Zorg dat bezoekers je website makkelijk kunnen vinden en zorg ervoor dat je website een responsive design heeft. Zo is de website op ieder apparaat goed te bekijken en dus in iedere grootte. Optimaliseer ook de navigatie, de zoekfunctie en zorg voor een logische indeling op je website.
Call to action
Je wil dat je bezoekers overgaan op het doel dat je in stap een hebt bedacht. Plaats daarom aantrekkelijke call to action knoppen op handige plekken op je website. Zorg ervoor dat de call to action knoppen aansluiten bij hetgeen er wordt gezegd op die pagina van je website. De knoppen moeten een opvallende kleur hebben en je bezoeker aansporen tot actie.
Analyseren
Tot slot is het belangrijk om te blijven optimaliseren. Als je ziet dat klanten vaak op andere knoppen dan dat je graag zou willen is het slim om je knoppen aan te passen. Zo kan je conversiegerichter te werk gaan en zorgen dat je klant nog sneller tot je doel overgaat, in veel gevallen dus een formulier invullen of overgaan tot aankoop.
Lees ook onze blog over: Het belang van het creëren van relevante content op een website of CRO op je website