Sociale media wordt alsmaar belangrijker. Door middel van social media is het mogelijk om verkeer naar je website toe te leiden. Als je de sociale media van je bedrijf niet op orde hebt bestaat de kans dat je potentiële klanten misloopt. Als jij echter de sociale media goed verbonden hebt met de website kan dit resulteren in nieuwe hoogtes voor jouw bedrijf. Wij gaan jou enkele tips geven waarmee de verbondenheid van deze kanalen kan helpen en waarom ze elkaar zo versterken!
Verhoogde zichtbaarheid en bereik
Door je website te koppelen aan je social media accounts vergroot je je online zichtbaarheid. Wanneer je nieuwe content deel op je website zoals, blogs, productupdates of evenementen kan je dit ook meteen delen op je sociale media. Je kan dan knoppen toevoegen zoals klik hier als je een leuke parasol wilt shoppen of kijk verder om door te gaan naar de website. Via sociale media is het mogelijk om op meer zichtbaarheid te creëren in plaats van alleen via de website.
Interactie en betrokkenheid
Social media biedt een platform voor directe interactie met je doelgroep. Zo is het mogelijk voor mensen om het bericht te liken, delen en reageren. Deze acties werken goed met betrekking tot het algoritme. Hierdoor wordt gezorgd dat jij bij meer mensen op de pagina’s gaat verschijnen. Dit kan uiteindelijk leiden tot een grotere following die je kan omzetten in klanten.
De combinatie van een website en social media kanaal
Een social media kanaal zoals Instagram kan perfect gebruik worden voor foto’s en filmpjes te delen. Daarnaast kan je het ook gebruiken als middel om mensen door te verwijzen naar de website. Als er content wordt gedeeld via Instagram kan je dit doorlinken naar bijvoorbeeld een artikel of blog over dat onderwerp. Zo kan jij de lezer boeien en doorsturen naar jouw website. Dit is voor jou uiteindelijk een win-win, want de klant ziet je kanaal, is geïnteresseerd, jij kan je website promoten, gaat naar jouw website en kan eventueel overgaan tot kopen. Daarnaast biedt jij de lezer een interessant verhaal wat als boeiend wordt beschouwen door de lezer.
Cross-promotie
Door je accounts te combineren kan je gebruik maken van cross-promotie. Hiermee bedoelen we dat je een link naar je website in de bio van je sociale media profielen zet en zo speciale aanbiedingen kan promoten. Via deze manier kom het bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht, maar hoef jij veel minder moeite te doen.
Met deze tips in gedachten kan jij ervoor zorgen dat je sociale media kanalen en website hand in hand lopen. He is vooral belangrijk dat je consistent blijft en ook experimenteert met verschillende strategieën om te ontdekken wat het beste werkt voor jouw merk of project.