Uren verantwoording: Het klinkt super gecontroleerd, maar tijdschema is de sleutel tot een gezonde bedrijfsvoering. Waarom is online tijdregistratie en online tijdbeheer belangrijk voor jou als zakelijke dienstverlener? We hebben de belangrijkste redenen voor je op een rij gezet.
Inzicht in projecten
Als je het budget, de deadlines en het projectpersoneel niet begrijpt, kun je het project niet beheren. Tijdregistratie en tijdregistratiesoftware zijn daarom essentieel voor goed projectmanagement. Het helpt voorkomen dat het project ontspoort. Past time management vormt een betrouwbare basis voor nieuwe projectbudgetten. Deze empirische data geven ook het concept van projectrendement. Tijdens het project bewaakt u met geregistreerde uren de balans tussen begrote kosten en werkelijk bestede tijd. Met realtime-inzicht in de voortgang van het project zie je waar de tijd lekt en wie daarvoor verantwoordelijk is.
Basis voor facturatie
Komt u met de klant geen vaste artikelprijs overeen, dan vormen de schriftelijke werkuren de basis voor uw factuur. Als u echter maandelijks een factuur uitgeeft en deze door meerdere mensen wordt verwerkt tegen verschillende tarieven, wordt dit een probleem. Als u de uren nauwkeurig bijhoudt, hoeft u de uren niet later te verzamelen. Daarnaast zorgt u ervoor dat u te allen tijde factureert en nooit omzet mis. Ook als er een vaste prijsafspraak is, wil je dat de tijd die je besteedt binnen een bepaalde bandbreedte blijft. Door werktijden te registreren houdt u de regie en voorkomt u dat uw arbeid uur-normen een baan worden.
Betrouwbare kosten declaratie
De gerealiseerde projecten bieden een schat aan informatie voor toekomstige projectbegrotingen. U kunt deze informatie ook gebruiken in het verkoopproces. Want op basis van de benodigde tijd en verschillende personeelstarieven bepaalt u de werkelijke kostprijs van de dienst. Betrouwbare prijsberekeningen kunnen u direct een getrouw beeld geven van de winstgevendheid.
Maak het bijhouden van uren gemakkelijk voor personeel en voorkomt dat er discussies ontstaan met klanten door het bijhouden van uren. Voorkom dat het wordt uitgesteld en vergeten en zorg dat het naar klanten duidelijk is wat er voor werkzaamheden zijn gedaan. Met een online urenregistratiesysteem houd je overzicht, voorkom je fouten en het werkt veel prettiger dan bijvoorbeeld tijdschrijven in Excel.