Menig ondernemer die start, wil een website. Het liefst een website die veel bezoekers trekt. Immers, bezoekers zijn potentiële klanten is de gedachte. Ben je net begonnen eeen website met niet zo veel bezoekers? Het valt eigenlijk vies tegen? Lees dan deze tips voor meer bezoekers op je website.
Eerst denken dan doen
Het is verleidelijk om snel voor veel bezoekers te gaan, maar dan vergeet je één ding. Meer bezoekers zorgen niet direct voor meer verkopen, meer telefoontjes, meer afspraken of iets anders dat je graag wilt bewerkstelligen. Het is dus niet belangrijk om zomaar bezoekers aan te trekken, maar vooral om mensen aan te trekken die echt tot je doelgroep behoren. Dat maakt wel degelijk uit voor je marketing doelstellingen. Daarnaast helpt een goede merkbeleving bij het krijgen van meer bezoekers.
Methodes
Er zijn verschillende manieren voor het aantrekken van meer bezoekers, denk aan bijvoorbeeld:
- Goede SEO-teksten op je website zetten.
- Zorgen voor een goede structuur van de website voor SEO.
- Adverteren op Google.
- Advertenties posten op social media.
- Doe aan linkbuilding: een andere zorgt voor links naar jouw website zodat jouw website als belangrijk(er) wordt gezien door Google. Dit zorgt vaak voor een hogere ranking in de zoekresultaten.
Marketing doelstellingen
Voor het kiezen voor de juiste methode moet helder zijn wat je marketing doelstellingen zijn. Zo is adverteren vooral iets wat voor een snelle boost zorgt. Je hebt instant extra zichtbaarheid. Bij linkbuilding en SEO-teksten op de website gaat het om een langetermijngedachte:
Je krijgt met – meer en goede – SEO-teksten langzaamaan meer groei en het mooie is dat het om wat meer blijvende organische groei gaat. Terwijl adverteren continu investeren is. Verder is een goede structuur op de website dan weer van belang om het effect. Van de bezoekers die er dan op de website is de kans groter dat ze de gewenste actie ondernemen. Het is dus afhankelijk van je marketing doelstellingen wat precies bij je past.
Bij linkbuilding is het wat dit betreft ook nog eens heel belangrijk of een link relevant is. Als je een inhoudsloos artikel schrijft over het maken van een speelgoed piano… En je verwijst vervolgens met het zoekwoord ‘speelgoed’ naar een winkel dat alleen keukenapparatuur verkoopt? Dan gaat het dus finaal mis.
Lees ook Hoe beveilig je je website? Tips voor het beschermen van jouw gegevens, de kracht van korte filmpjes of De verschillende soorten websites ,